mandag den 17. november 2014

Triple-choc cookies

Min jagt på de perfekte cookies fortsætter...


Disse er fyldt med lækker callabaut chokolade - hvide og mørke knapper. De mørke smelter i ovnen - de hvide karamelliserer og bliver let knasende.

De er sprøde udenpå, men chewy indeni. Og så smager de intenst af chokolade.


What's not to like?

Triple-choc cookies (18 store)

125 g brun farin
125 g sukker
½ tsk. salt 
2 æg
3/4 dl neutral olie
2 tsk. vaniliesukker
½ tsk.natron
1 tsk. bagepulver
50 g kakao
200 g mel
80 g hvide chokoladeknapper 
80 g mørke chokoladeknapper 

Pisk begge slags sukker, salt, vaniliesukker og æg hvidt og skummende.

Tilsæt olien og pisk.

Bland de tørre ingredienser. Bland dem i æggesnapsen.

Tilsæt chokoladeknapperne.

Stil dejen på køl i min. 4 timer, men gerne helt op til 2 døgn.

Gør 3 bageplader klar med bagepapir.

Tænd ovnen på 175 grader.

Del dejen i 18 dele og tril hver del til en stor kugle, som sættes på bagepladen med god afstand.

Bages i 17-18 min.

Lad cookies'ene stå på bagepladen i 5 min efter de er kommet ud af ovnen, inden de flyttes over på en bagerist, hvor de afkøles.

Hvis ikke I spiser alle kagerne med det samme, kan de opbevares i en kagedåse med tætsluttende låg i en uges tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!