fredag den 16. maj 2014

Verdens nemmeste (og bedste) jordbærlagkage!

Okay, ved godt, at det er store ord.

Men det er altså en supernem lagkage, som vi har tradition for at servere til min mands fødselsdag.



Opskriften opstod da min datter var helt spæd. Vi var kommet hjem fra hospitalet og fik gæster samme dag. Min mand handlede i Bilka og købte bagerens lagkagebunde, friske jordbær og en ½ liter piskefløde. Og så lavede vi ellers den mest guddommelige lagkage af de tre ingredienser.




Jordbærlagkage


2 eller 3 gode lagkagebunde (fra bageren eller hjemmebagte - jeg bruger denne opskrift, når jeg ikke køber bundene)
500 g friske jordbær
½ liter piskefløde
Vaniliesukker


Nip jordbærrene og skær dem i mindre stykker.


Pisk fløden sammen med vaniliesukker.


Bland jordbærrene i fløden.


Læg lagkagen sammen med jordbærfløden.


Pynt evt. med revet chokolade eller lignende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!