lørdag den 8. marts 2014

Jeg øver og øver...

Endnu en lørdag eftermiddag er gået med at bage macerons - og det der med at øve sig virker faktisk!

Nu har de det rigtige udseende - med fod og alt muligt ;)!

Men de første gange, har jeg lavet cirkler på størrelse med en femkrone, men så synes jeg bare, at det var lidt besværligt med alle de små cirkler, så jeg bestemte mig for at bruge min mindste udstikkerform, som så ikke er så lille endda. Med det resultat, at jeg fik 12 bunde ud af den portion, jeg plejer at lave, som normalt giver det dobbelte. Og macarons skal altså være små - helst ikke mere en enkelt eller to bidder. 

Men OK - smagen og udseendet er på plads, så nu tror jeg snart, at jeg er klar til komme med en opskrift.

Men indtil da, så kan I lige nyde et billed af mine macarons:


Jeg har lagt tre af disse lækre macarons sammen med saltet karamel og de sidste tre med en creme rørt af mascapone og ristet hasselnøddepasta fra Callabaut - den sidste slags smager næsten ligesom nutella.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!