søndag den 27. oktober 2013

Velkommen til efteråret....

Det regner og rusker og bliver tidligt mørkt. Så trækker vi indenfor og hygger os med stearinlys, varme drikke og måske en lille kage?

Mit bud på en dejlig søndagskage er denne pærekage, som er fyldt med gode sager. Server den lun med koldt flødeskum.

 


Så skal der hygges!

Pærekage

100 g blødt smør
250 g sukker
2 æg
150 g mel
1 tsk. bagepulver
50 g fintmalede mandler
4 fire små pærer skrællede og skåret i både (minus dem, jeg kom til at spise undervejs...)
75 g hakket mørk chokolade
1 spsk. sukker til drys



Tænd ovnen på 175 grader.
Kom bagepapir i en springform.

Rør smør og sukker.
Kom æggene i og pisk godt indtil æggene er skummende og har samlet sig med sukker og smør.
Kom mandler i dejen.
Bland mel og bagepulver og vend det forsigtigt i dejen.
Vend til sidst pærer og chokolade i dejen og kom dejen op i springformen. Drys med lidt sukker på toppen.



Kagen bages i ca. 35-45 min (40 min. i min ovn). Hvis den bliver lidt mørk ovenpå af sukkeret, så kan den dækkes med stanniol indtil den er gennembagt.

Kagen er bagt, når du kan stikke en træpind i kagen og den kommer ren op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!