søndag den 1. september 2013

Ny og forbedret udgave....

..af den skønne cheesecake med jordbær og fløde.


Jeg var bare ikke helt tilfreds sidste gang, jeg lavede denne cheesecake - bunden blev lidt underlig, fordi der trængte vand ind i formen og selve ostemassen var ikke helt fast nok. Så derfor har jeg gået og ventet på en anledning til at prøve at bage den igen - og den kom heldigvis i form af en hyggelig grillfest med gode venner sidste weekend.

Denne gang brugte jeg 600 g flødeost, 180 g sukker, 2 æg og frosne jordbær i stedet for friske. Jeg undlod også at bruge vandbad, men bagte den bare i ovnen ved 190 grader i 45-50 min, indtil ostemassen er fast i kanten og spændstig i midten. Kagen skal ikke være fast i midten, men må gerne være lidt "wobbly" ;o).

Herefter kommes kagen på køl, indtil den skal spises. Pyntes med en creme af cremefraiche, flødeskum og vaniliesukker og der sluttes af med friske bær på toppen.

Mums - den var så lækker!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!